HTML

Vácz Jenő SJ atya szellemi öröksége

Vácz Jenő SJ atya (1914-2003) a püspökszentlászlói Életrendezés Házának volt vezetője. Még a rendszerváltozás előtt, a nyolcvanas években, Németh János atya nyomán kezdett lelkigyakorlatokat adni. Fiatalok és idősebbek sokasága meríthetett erőt, megújulást a közelében. Hálát adunk érte a Teremtőnek, és igyekszünk szellemi örökségét méltóképpen őrizni.
További információk
ÉLETRENDEZÉS HÁZA
Levél a szerkesztőnek

Fotók

Címkék

ábrahám (15) ácház (1) ádám és éva (1) adás (1) adjátok meg istennek ami istené (1) adni (2) adó szeretet (2) advent (4) advent1 (3) advent2 (3) advent3 (2) advent4 (3) ajándék (3) ajándékozva isten (1) akarat (3) akarat képessége (1) alázat (1) áldás (2) áldozat (5) alkossunk embert (1) alku (1) alku istennel (1) annás (2) antióchia (1) anyagi világ (1) apostolok cselekedetei (1) aprópénzre vált (1) aquinói szent tamás (1) arcul ütés (1) arisztotelész (1) ártatlan (1) árulás barlangja (1) assisi szent ferenc (2) átadottság (1) átalakulás (1) atya (1) atyaság (1) auguste comte (1) autogén tréning (1) ávó (1) a év (55) bálvány (1) bárány (2) bárányember (1) bárka (2) bartimeus (1) befogadás (1) béke (3) békepapság (1) békétlenség (1) béke világnapja (1) belső élet (1) beszélgetés (1) betegség (2) betlehem (1) bevált (1) birtoklás ösztöne (1) bizonytalanság (1) biztatás (1) bölcsek (1) bölcsesség (1) boldogság (4) bor (1) búcsú (1) bűn (4) bűnbánat (1) bűnös (1) bűnösök (1) büntetés (1) b év (55) cölibátus (1) cornelius (1) család (2) családhoz tartozás (1) csend (2) c (1) c év (42) dante (1) december 25 (1) dénár (1) deutero izajás (1) de jó hogy vagy (1) diktatúra (1) divina comedia (1) döntés (1) efezusi levél (1) egészséges (1) egyedül (1) egyház (5) egyházkép (1) egyiptom (2) egység (2) egység és sokaság (1) egyszerűség (1) együttlét (1) egzegéta (1) egzegézis (1) életrendezés (1) elhívás (1) ellenkezés (1) elmélkedés (13) élő víz (1) első a parancsok közül (1) emancipáció (1) emberáldozat (1) emberi méltóság (1) emberi sors (1) emberi természet (2) emberré formálódás (1) emmánuel (1) emmauszi tanítványok (1) engedelmesség (1) enyém (1) epifánia (1) érdemszerzés (1) eredetlenül isten (1) erő (1) érvényesülési ösztön (2) érzéketlenség (1) érzélkenység (1) erzsébet (1) esszénusok (1) eucharisztia (5) év (1) evangélium (2) evangélium hirdetése (1) evangelium nunciandi (1) évközi (42) évközi12 (1) évközi13 (1) évközi14 (2) évközi15 (1) évközi16 (1) évközi17 (2) évközi18 (2) évközi19 (2) évközi2 (2) évközi20 (2) évközi21 (2) évközi22 (2) évközi23 (1) évközi24 (1) évközi25 (1) évközi26 (1) évközi27 (1) évközi28 (1) évközi3 (2) évközi30 (2) évközi31 (1) évközi32 (2) évközi33 (2) évközi4 (2) évközi5 (2) exámen (2) exodus (1) fajfenntartási ösztön (1) fajfenntartó ösztön (1) farizeus (1) fegyverkezés (1) felebarát (2) félelem (4) felelősség (2) felelős én (1) felismerés (3) felszabadítás teológiája (1) feltámadás (3) fény (1) fény gyermekei (1) fogyatékos (1) fölbonthatatlanság (1) földi javaktól függetlenség (1) földi kenyér (1) fölkent (1) fölszólít (1) fönség (1) főparancs (2) forrás (3) függetlenség (1) fülöp (1) gazdagság (1) gazdálkodik (1) getszemáni kert (3) gomorra (2) gond (1) gyakorlat (2) gyakorlatok (2) gyermek (1) gyermekség (1) gyöngeségek (2) győzelem (1) hálaadás (1) halál (2) halfogás (1) hallgatás imája (1) halottak napja (2) halotti lepel (1) hamis tanú (1) harc (3) harcot fölvevő szeretet (1) harcra készség (1) harmadrend (1) hatalom (3) házasok (3) házasság (3) házszentelés (1) hegyre épült város (1) henri boulad (1) heródes (1) hit (6) hit ideje (1) hit megalapozása (1) hivatás (1) hódolat (1) humanae vitae (1) húsvét (19) húsvét2 (2) húsvét3 (2) húsvét4 (3) húsvét5 (2) húsvét6 (2) húsvétvasárnap (3) i. jános pál pápa (1) idő (2) igazság (1) igazságszolgáltatás (1) ige (1) ígéret (1) ii. jános pál pápa (2) ii. vatikáni zsinat (1) illés (1) ima (9) imanyolcad (1) indifferencia (1) írástudók (1) irgalmasság (1) irgalmas szeretet (1) irgalom (4) istenfogalom (1) istenismeret (1) isteni búvárruha (1) istenkép (1) istenkeresés (1) isten akarata (4) isten báránya (3) isten felismerése (1) isten hívása (1) isten ígérete (4) isten képmása (1) isten közelsége (1) Isten munkája (1) isten országa (13) isten ruhatervező (1) isten szeretetre nevel (1) isten temploma (1) isten útja (1) isten velünk harcol (1) ítélet (1) izajás (2) izsák (3) jános apostol (1) jár (1) jelek (1) jelenlét (3) jeremiás (1) jerikó (2) jeruzsálem (3) jézus hármas küldetése (1) jézus krisztus szolgálata (1) jézus szenvedése (2) jób (1) josef pieper (1) jó és rossz (1) jó forrás (1) jó pásztor (2) júdás (1) jupiter (1) jutalom (1) kaifás (2) kamatoztat (1) kánai menyegző (1) kapcsolat (6) karácsony (5) karizmatikusok (1) kedron völgye (1) kegyelem (2) kenyér (1) kenyértörés (1) kenyér és bor (1) kényszerít (1) képesség (1) kereszt (2) keresztelés (1) keresztelő jános (5) keresztények egysége (1) keresztények viselkedése (1) keresztség (4) kerítőháló (1) két szín alatti áldozás (1) kezdet (2) kicsinyhitűek (1) kiengesztelődés (3) kincs (1) kincsek (1) kinek van igaza (1) kinyilatkoztatás (1) király (1) kirkegaard (1) kisded (1) kísértés (4) kísértés legyőzése (1) kísértő (1) kis akadály (1) kis egyház (1) kiüresíti önmagát (1) ki vagy (1) ki vagy te (1) kölcsönösség (1) koldus (1) közbenjárás (1) közbenjáró ima (1) közel (1) közlés (1) közlés vérkeringése (1) közösség (7) közösségalkotó szeretet (1) közreműködés (1) krisztocentrikus (1) krisztusba öltözni (1) krisztuskirályság (1) krisztus király (2) krisztus király vasárnapja (1) külső élet (1) küzdelem (1) lakoma (1) látás (2) látás ideje (1) látomás (1) látta és hitt (1) leborulás (1) lefegyverkezés (1) legyetek szentek (1) lélek (1) lelkigyakorlat (25) lelki szegénység (1) lemondás (1) leprások (1) lét (2) liturgia (1) lót (1) loyolai szent ignác (1) luther (1) magány (1) magasztalás (1) magvetés (1) manna (1) mária (6) mária és márta (1) marriage encounter (1) már igen még nem (1) meditáció (2) megbocsátás (3) megbocsátó szeretet (1) megdicsőülés (1) megerősítés (1) megfordul (1) meghalás (1) meghívás (1) megigazulás (4) megkeresztel (1) megnyilvánul (1) megrekedtség (1) megszállott (1) megtérés (12) megtisztulás (1) megújulás (12) megváltó szeretet (2) menyasszony (3) meó (1) mérték (1) messiás (1) metamorfózis (1) miatyánk (1) mindenszentek (2) mindent odaadni (1) mindszenty (1) misszionárius (1) missziós vasárnap (1) mozdulatlan mozgató (1) mózes (2) mozgósítás (1) munka (1) nagyböjt (10) nagyböjt1 (2) nagyböjt2 (2) nagyböjt3 (3) nagyböjt4 (3) nagyboldogasszony (2) nagycsütörtök (1) nagypéntek (1) nagyszombat (1) nappal és éjszaka (1) napsugár (1) názáret (1) nem jó egyedül (1) noé (2) növekedés (1) nyáj (1) nyolc boldogság (1) nyomorúság (1) odaadottság (1) okos és balga szüzek (1) olaj (1) oltáriszentség (5) öltözet (1) öltözködés (1) olvasmány (1) önmagunk fölé emelkedni (1) örök élet (1) örök ige (1) örök szövetség (1) öröm (1) összeesküvés (1) összefüggések (1) ösztön (1) ösztönök (1) özvegy (1) özvegyasszony (1) pacem in terris (1) panasz imája (1) pantha rei (1) pap (1) paradicsom (2) parancs (1) pásztor (4) pásztorok (1) pásztorok miséje (2) pázmány péter (1) pénzváltó (1) per (1) péter apostol (1) platón (1) pneuma (2) prédikáció (124) próbatétel (2) próféta (3) pünkösd (3) pünkösdi szeretet (1) puszta (2) pusztaság (1) rabszolga (1) rabszolgaság (1) rászed (1) rászedett élet (1) redemptor homini (1) rejtély (1) remény (2) rendező én (1) részvétel (1) ruha (2) salom (1) sára (1) saul (1) semmi (1) simon (1) sírhely (1) sivatag (2) (1) sokaság (1) sötétség (1) sötétség világosság (2) szabad (1) szabadság (3) szabadulás (1) szabad akarat (1) szaddam huszein (1) szaddúceusok (1) szamaritánus (2) számba vétel (1) számonkérés (1) számon kér (1) szaturnusz (1) szegénység (1) szellő (1) szélzúgás (1) személyes isten (1) szemlélődés (4) szent (1) szentáldozás (1) szentháromság (3) szentháromság vasárnap (1) szentírás (2) szentlélek (7) szentlélek adományai (1) szentmise (3) szentség (1) szentségek (1) szent család (3) szent ignác (5) szent istván (5) szent jános (1) szent józsef (1) szent pál (9) szent péter (5) szenvedés (2) szenvedő szolga (1) szeplőtelen fogantatás (2) szeretet (9) szeretet jelei (1) szerzetesi élet (1) szerzetesrend (1) szív (1) szíven talál (1) szodoma (2) szodoma és gomorra (1) szolga (1) szolgálat (3) szolidaritás (1) szőlő (2) szomjúság (1) szomorúság (3) szövetség (4) szövetségkötés (1) szövetségkötő áldozat (2) születés (3) születve isten (1) szűz (1) szűzanya (2) szűz mária (4) tagadás (1) találkozás (5) talentum (1) tanúságtétel (1) tapasztalat (1) táplálkozás (1) táplálkozási ösztön (1) táplálkozás ösztöne (1) társas ösztön (2) tehetetlen (1) teilhard de chardin (1) tekintély (2) tékozló fiú (2) teljesség (1) templom (1) templomépítés (1) teremtés (2) teremtés könyve (1) teremtő szeretet (3) teréz anya (1) térjetek meg (1) termés (1) terv (1) tétlen (1) tettek és szavak (1) tettre váltott szeretet (1) tevékenységi ösztön (1) tevékenység ösztöne (1) tisztaság (2) tisztaszeretet ember (1) tisztátalan (1) tiszta szeretet (1) törekvő én (1) törvény (3) törvényadás (1) totus tuus (1) tudás (1) tudomány (1) türelem (1) tűz (3) üdvösség (3) üdvözítő (1) újév (3) újjászületés (3) új élet (1) új szövetség (1) üldöző (1) undor (1) unio hipostatica (2) úrnapja (3) urunk megkeresztelkedése (1) urunk mennybemenetele (1) út (1) utolsó ítélet (1) utolsó vacsora (1) vád (1) vagyon (1) vagyonosodás (1) vágyó szeretet (2) vak koldus (1) valami (1) választott nép (1) vallomás (1) várakozás (1) vasárnap (105) védekezési ösztön (1) végső rendező elv (1) vegyétek üldözőbe a szeretetet (1) vele (1) veletek (1) velünk (1) versengés (1) vértanú (2) vértanúk (1) vetélkedés (1) vi. pál pápa (4) vigasztalás (1) vigasztaló (1) vihar (3) világ (2) világosság (2) világszolidaritás (1) világ világossága (1) virágvasárnap (2) viszony (3) viszonzás (1) vita a szeretetről (1) víz (1) vízkereszt (3) vőlegény (3) vonzóerő (1) xxiii. jános pápa (1) zakeus (1) zarándok (1) zarándoklat (1) zavartalanság (1) zelóták (1) zrínyi (1) zsinat (1) Címkefelhő

C év, Nagyboldogasszony ünnepe, prédikáció

2013.08.12. 15:00 :: vaczjenosjadmin

Augusztus 15., Nagyboldogasszony ünnepe, prédikáció (C egyházi év) (1977)

Krisztusban kedves Testvérek!

A keresztény lelkületről szóltak az írások két vasárnapon át, és láttuk, hogy az egyház, s benne mink mindnyájan keresztények, most az Urunkra várunk, a menyasszony képét viseljük, az Uráért Szentlélek tüzében égő menyasszony képét. Ugyanabban a Szentlélekben, ugyanannak a Szentléleknek a tüzében, aki a mi Urunk egész emberségét is betölti.

A mai ünnep, a Boldogságos Szűz „test szerinti" mennybevitelének ünnepe valahogy kiegészíti ezt a képet az egyházról, a keresztény lelkületről. Gyönyörű formát kap ez a kép, hogy milyen az egyház, és milyennek kell lenni benne minden kereszténynek.

Úgy mutatkozik be a Boldogságos Szűz az egyház tanításában, Isten igéjében ma, mint jel az égen. Minek a jele? Szent János evangélistánál minden jel-szerű az evangéliumban. Jel értelme van a kéznek, a kenyérnek, a forrásnak, a tűznek, és jel értelme van a Boldogságos Szűznek is, Máriának.

Jel az égen Mária. Minek a jele? Ha jól megfigyeljük, akkor Szent Jánosnál Mária úgy jelenik meg, mint Jézus anyja. A kánai menyegzőre is úgy megy, mint Jézus anyja. Máshonnan megy, mint a tanítványok és Jézus is. Meg van hívva mind a kettő a menyegzőre. Az első tartalma a jelnek, hogy test szerinti, mint az az asszony mondja, „boldog a méh, amely hordozott, boldogok az emlők, melyek tápláltak". Az első tartalma a jelnek ez, hogy közvetít, testet ad, Jézus Krisztusnak anyja.

De aztán a meglepő, hogy magán a kánai menyegzőn is és utána is már nem anyámnak szólítja, hanem: „asszony". A kereszt alatt is „asszony".

S most a titkos jelenések könyvében is nagy jel tűnik fel az égen: egy asszony.

Minek a jele ez az asszony? A Szentírásban az asszonyt Isten segítőnek teremtette a férfi mellé: ketten alkotnak egy embert, ketten egy test. Mély értelme van ennek, mert a férfi: Jézus. A képmás ember, az igazi, a tiszta: „Íme, az ember!"

És az asszony nem Éva, mert ez az a másik asszony, aki nem bizonyult segítőnek a férfi mellett. Aki igazán segítőnek bizonyult, az Mária – a férfi mellett, Jézus mellett. Segítette: először, ahogy maga Jézus mondja, hogy „boldog, aki hitt", s ahogy Erzsébet is mondja, „boldog vagy, mert hittél". Segítette Jézust a hitével. Már nem úgy, mint Évának kellett volna segíteni, segítette úgy, hogy ott állt mellette a hitben. Az Úr Jézus azt mondja, nem azért boldog Mária, az ő anyja, mert méhében hordozta és táplálta. Ezt is megtette, ez is boldogság. De sokkal inkább boldog azért, mert hitt az Atya szavának, és megtette.

Így áll Mária Jézus mellett: hisz és megteszi azt, amit mond neki az Atya. Ez a Boldogságos Szűz egész élete. Így áll segítőn Jézus mellett, így asszony a Szentírásban. Hinni tudott, mert tiszta, alázatos, figyelő az Isten felé.

Ahhoz, hogy higgyünk, figyelni kell az Isten szavára, nagyon csöndesen. Nagyon egyszerűnek, tisztának, igaznak kell lenni, mint Mária. És ez a hit Mária számára – hogy befogadta az Isten igéjét, és nem is csak lelkébe, hanem testileg is befogadta – mindent jelentett: készen kellett lennie arra is, hogy megkövezzék, arra is föl kellett készülnie, hogy mi lesz, ha a hitem következménye, Isten igéjének a befogadása az emberek elé lép.

A hit is azt jelentette neki, hogy az egész életét odaadja, és aztán a hit megcselekvése is az egész életét betölti. A legkülönbözőbb szolgálatokkal ott áll Jézus mellett egész a keresztig: ott is asszony.

Ez az asszony a nagy jel: jele az egyháznak. Jele annak a menyasszonynak, akiről szó volt a két vasárnap.

A menyasszony szűz is, az egyház hallgatja Isten igéjét tisztán mint egy szűz, és befogadja érzékenyen Isten igéjét, hiszen az egyház egész értelme az, hogy Jézust befogadja. És a mi életünknek is az az értelme, hogy Jézust befogadjuk.

De asszony is Mária, hiszen fia van. Mindenét átadja a fiának.

Az egyház is édesanya, asszony, aki életet ad számtalan gyermekének. Mink is az egyháztól kaptunk életet. Így áll mellettünk az egyház, mint Jézus mellett Mária. Mária szűzies anya – az egyház is szűzen fogadja be Isten igéjét. Anya lesz, és adja számtalan gyermekének az igét. Isten titkai ilyen végtelenül gazdagok.

Ez a keresztény élet, ez a mi életünk is: mint a szűz, hallgatjuk Isten igéjét, befogadjuk Jézust, de kell, hogy életet is adjunk. Ha bennünk meddő marad Isten igéje, ha semmiképpen sem tudtuk továbbadni az életünkkel, legalább áldozatunkkal, úgy hogy sokszorozódjék az a meghalt búzamag, akkor nem vagyunk igazán keresztények.

Az első egyház maga Mária. Van olyan idő az üdvösség történetében, amikor egyedül ő az egyház. Egyedül ő hallja Isten igéjét, és fogadja be, és ad életet neki és szolgálja. Aztán odalép mellé József. Aztán odalépnek mellé az apostolok. És odalépünk mellé mindnyájan, s Máriával átmegyünk az egyházba.

Mária itt a Titkos Jelenések könyvében Sion leánya, azaz Izrael is. Itt ez a jel az égen, János ezt a tizenkét csillagú koronával festi le: az a 12 törzs. Nagy vajúdások és kiáltások között szüli a fiút. Mária Izraelnek, a választott népnek a képe, tehát egyetemes asszony.

Az özvegységet is jelképezi, és az Újszövetséget is. Ott mindjárt jön a sárkány, hogy a fiát elragadja, és a pusztában ad még neki helyet Isten Izraelnek, a választott népnek. Mária siralma így szemléletessé válik.

Tehát az első, aki tisztán egyház: Mária. Most a zsinat ráébred a titokra: Mária az egyház anyja; elválaszthatatlanul összetartozik az egyház Máriával. S valóban a teljes Krisztusi egyház ott bontakozott ki, ahol Mária tisztelete, szeretete megvan.

Vázlatosan tártam most föl ezt a képet, hogy Mária az egyház anyja, de azt hiszem, hogy a Szentlélek Úristen mindnyájunknak megadja, hogy átérezzük Isten titkainak a valóságát. Hús-vér, gyönyörű szép, tiszta, élő valóság Mária. Bennünk is tiszta, gyönyörű szép valósággá kell lennie. Az Isten igéjét befogadó embernek, a hétköznapokon, egész életünkön át.

És Mária már ott van az égben, égi jel lett, fölvéve az égbe mindenestől. Tiszta, szeplőtelen jel már, megtisztított. Arról, ami itt a földön az egyház, még a ráncokat, szeplőket le kell hogy tisztítsa az Úr Jézus. Még mi így vagyunk egyház. Nekünk még föl kell emeltetni az égbe.

Azt mondja az Úr Jézus: „aki engem szolgál, az engem kövessen". Mária már követte az égbe, „hogy ott legyen az én szolgám is, ahol én vagyok". Úgy szolgáljuk mi is most Jézust az egyházban, hogy követhessük őt, mi is égi jel legyünk. Ez ad értelmet az életünknek. Így, ennek a titoknak az átélésével ünnepeljük a Boldogságos Szűz mennybevitelét, és így kérjük, hogy onnan segítsen minket is, ne csak földi jelek legyünk, hanem boldog égi jelek is. Ámen.

Későbbi kiegészítés:

Hozzámondom még, hogy milyen jó keresztény érzékkel érezte meg Szent István, hogy a kereszténység lényege gyakorlatilag a Boldogságos Szűz követése, szeretete, lelkünkbe fogadása. És hogy a nemzete elé ez az országalapító király éppen a maga példájával, hódolatával, áhítatával a Nagyasszonyt állította, hogy a nemzete mindig az égi jelre figyeljen. Így minden hitoktatásnál jobban a magyar nemzet lelkébe véste az evangéliumot, az igazi keresztény lelkületet.

Hát ápoljuk mi is magunkban a Nagyasszonynak ezt a tiszteletét, amely az egyházban folyton gazdagodik, mint ahogy a II. vatikáni zsinattal is gyönyörű szépen kiteljesedett a Boldogságos Szűz tisztelete, helyes útra terelődött, hogy úgy tiszteljük őt, mint az anyaszentegyház képét, mint az egyház édesanyjának a képét.

Függelék – a szentmise olvasmányai

Jel 11,19a; 12,1–6a.10
Megnyílt az égben az Isten temploma, és láthatóvá vált a szövetség ládája a templomban.
Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony, öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona.
Áldott állapotban volt, gyötrelmében és szülési fájdalmában kiáltozott.
Most egy másik jel tűnt fel az égen: egy nagy vörös sárkány, hét feje volt és tíz szarva, s mindegyik fején korona.
Farkával lesöpörte az ég csillagainak egyharmadát, és a földre szórta. Ekkor a sárkány odaállt a szülő asszony elé, hogy mihelyt megszül, elnyelje gyermekét.
Fiút szült, fiúgyermeket, aki majd vaspálcával kormányozza mind a nemzeteket. Gyermekét elragadták Istenhez és az ő trónjához.
Az asszony a pusztába menekült, ahol az Isten helyet készített számára.
Ekkor harsány hangot hallottam az égben: „Eljött Istenünk üdvössége, ereje és országa, és az ő Fölkentjének uralma, mert letaszították testvéreink vádlóját, aki éjjel-nappal vádolta őket Istenünk színe előtt.

1Kor 15,20–26
De Krisztus feltámadt a halálból elsőként a halottak közül.
Mivel egy ember idézte elő a halált, a halottak is egy ember révén támadnak fel.
Amint ugyanis Ádámban mindenki meghal, úgy Krisztusban mindenki életre is kel.
Mindenki, amikor sorra kerül: először Krisztus, majd az ő eljövetelekor mindnyájan, akik Krisztushoz tartoznak.
Azután következik a vég, amikor is (Krisztus) átadja az Istennek, az Atyának az uralmat, miután minden felsőbbséget, hatalmat és erőt megsemmisített.
Addig kell ugyanis uralkodnia, amíg ellenségeit mind lába alá nem veti.
Utolsó ellenségként a halál semmisül meg, hiszen „mindent lába alá vetett".

Lk 1,39–56
Mária még ezekben a napokban útnak indult, és a hegyekbe sietett, Júda városába.
Zakariás házába tért be és üdvözölte Erzsébetet.
Amikor Erzsébet meghallotta Mária köszöntését, örömében megmozdult méhében a gyermek, maga Erzsébet pedig eltelt Szentlélekkel.
Nagy szóval felkiáltott: „Áldott vagy az asszonyok között, és áldott a te méhed gyümölcse!
Hogy lehet az, hogy Uramnak anyja jön hozzám?
Lásd, mihelyt meghallottam köszöntésed szavát, az örömtől megmozdult méhemben a gyermek.
Boldog, aki hitt annak a beteljesedésében, amit az Úr mondott neki!"
Mária így szólt: „Lelkem magasztalja az Urat,
és szívem ujjong megváltó Istenemben,
mert rátekintett szolgálója alázatosságára. Íme, mostantól fogva boldognak hirdet minden nemzedék,
mert nagyot tett velem a Hatalmas, és Szent az ő neve.
Irgalma nemzedékről nemzedékre az istenfélőkkel marad.
Karja bizonyságot tett hatalmáról: szétszórta a szívük szándékában a gőgösöket,
letaszította trónjukról a hatalmasokat, az alázatosakat pedig fölemelte.
Az éhezőket javakkal töltötte el, de a gazdagokat üres kézzel küldte el.
Gondjába vette szolgáját, Izraelt, megemlékezve irgalmáról,
amelyet atyáinknak, Ábrahámnak és utódainak örökre megígért."
Mária még ott maradt három hónapig, aztán hazatért.

Szólj hozzá!

Címkék: egyház prédikáció szűz menyasszony nagyboldogasszony szent istván özvegy c év

A bejegyzés trackback címe:

https://vaczjenosj.blog.hu/api/trackback/id/tr165421661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.